Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej 1860

Data dodania: 2022-03-04
Stan: VF
Cena : 100 zł
RARA

Nazwa: Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Data: 23 II 1860

Podpis: W zastępstwie hrabiego Antoniego Ostrowskiego, członka Rady Zarządzającej, i Wittmana Kasyera Głównego

Wymiary: 39,5 x 31 cm

Kupony: Tak, kilka

Kategoria: Koleje

Stan: VF

Nominał:  125 Rubli srebrem co stanowi 500 Franków

Opis: 3% OBLIGACJA NAJSTARSZEJ POLSKIEJ LINII KOLEJOWEJ, CZYLI DROGI ŻELAZNEJ WARSZAWSKO-WIEDEŃSKIEJ. KOLEJ WARSZAWSKO-WIEDEŃSKA OTWARTA CZĘŚCIOWO JUŻ W 1845 ROKU BYŁA PIERWSZĄ LINIĄ KOLEJOWĄ KRÓLESTWIE POLSKIM, A DRUGĄ W CAŁYM CESARSTWIE ROSYJSKIM. PROWADZIŁA Z WARSZAWY NA POŁUDNIE PRZEZ SKIERNIEWICE, CZĘSTOCHOWĘ, DO MIEJSCOWOŚCI GRANICA- DZIŚ SOSNOWIEC MACZKI I DALEJ DO WIEDNIA.  BYŁA TO JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH INWESTYCJI KOLEJOWYCH W ZABORZE ROSYJSKIM W XIX WIEKU. OBLIGACJA DWUSTRONNA W TRZECH JĘZYKACH, PO POLSKU, NIEMIECKU I FRANCUSKU. NA ODWROCIE WALORU ZNAJDUJE SIĘ TABELA WYPŁAT ODSETEK NA LATA 1862-1932. PODPISY NA WALORZE TO RADA ZARZĄDZAJĄCA HERMAN EPSTEIN ORAZ KASSYER GŁÓWNY VITTMANN. NA OBLIGACJI ZNAJDUJE SIĘ PIĘKNY HERB KRÓLESTWA KONGRESOWEGO - ORZEŁ POLSKI NA PIERSIACH ROSYJSKIEGO ORŁA DWUGŁOWEGO. WYJĄTKOWA BORDIURA NA OBU STRONACH WALORU. CIEKAWOSTKA NA POLSKIM RYNKU ANTYKWARYCZNYM. WYJĄTKOWE ŚWIADECTWO HISTORII KOLEJNICTWA NA ZIEMIACH POLSKICH.  UWAGA! WYJĄTKOWO DOBRY STAN JAK NA 160 LETNI WALOR!

Informacja o plikach cookies
Serwis derubeis.pl przechowuje w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. cookies. Z niektórych z nich potem odczytuje dane. Robi to w celu prowadzenia statystyk odwiedzin serwisu. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującego takie umieszczanie i odczytywanie plików cookies oznacza wyrażenie przez Ciebie zgody na taką praktykę. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w informacjach na temat plików cookies zobacz więcej.

Akceptuję pliki cookie na tej stronie